הנחיה פרטנית
הנחיה פרטנית לילדים, בני נוער ומבוגרים
הנחיה פרטנית בשיטת NLP מיועדת לכל מי שמחפש שינוי חיובי בחייו האישיים או המקצועיים. היא מותאמת לענות על הצרכים, המטרות והאתגרים הייחודיים של כל אדם, מה שהופך אותה מתאימה למגוון רחב של אנשים. בין אם אתם מחפשים התפתחות אישית, ריפוי רגשי או מיומנויות חדשות, הנחיה פרטנית מבטיחה לענות על הצרכים הייחודיים שלכם.
היתרונות של הנחיה פרטנית בשיטה העבודה שבה אני פועלת:
- השיטה מתמקדת בחוזקות ובמשאבים אישיים.
- השיטה מותאמת לאנשים מכל הגילאים והרקעים.
- עובדת הן ברמה הרגשית והן ברמה המעשית.
- יוצרת תוצאות מוחשיות בזמן קצר יחסית.
דוגמאות לנושאים בהם הנחיה פרטנית היא מענה מתאים
ילדים ובני נוער המתמודדים עם אתגרים כמו הערכה עצמית נמוכה, קושי לרכוש חברים או התמודדות עם בריונות. אלה המתמודדים עם חרדה, פחדים או לחץ אקדמי. ילדים אשר מעוניינים לשפר את המיקוד שלהם, להגביר את המוטיבציה, או לפתח מיומנויות ויסות רגשי טוב יותר.
אנשים מגיעים עם מגוון צרכים ושאיפות, כגון התגברות על פחדים כמו דיבור בפני קהל או חרדה חברתית, שיפור מערכות יחסים ומיומנויות תקשורת, או ניהול מתח, תסכול וטריגרים רגשיים. אחרים מחפשים הדרכה להשגת מטרות אישיות או מקצועיות, כגון שינוי קריירה או בניית הצלחה עסקית.
אנשים המחפשים ריפוי רגשי עשויים לרצות לשחרר טראומות עבר או כאב רגשי, לנווט רגשות אשמה, בושה או רגשות מציפים אחרים, ולמסגר מחדש חוויות שליליות כדי לקדם צמיחה אישית וגילוי עצמי.
אנשים שעוברים מעברים בחיים, כגון רילוקיישן, הקמת משפחה או פרישה, עשויים להתמודד עם חוסר ודאות או פחד ממה שעומד בפניהם. הם מחפשים הדרכה, תמיכה רגשית ובהירות כדי לאמץ שינוי ולהתקדם באופן חיובי לעבר השינוי הרצוי.
הורים המחפשים כלים לשיפור התקשורת עם ילדיהם, אסטרטגיות לתמיכה בוויסות רגשי ובניית חוסן, והדרכה למודל התנהגויות ודפוסי חשיבה חיוביים עבור משפחתם.
תהליך אימוני להגשמה אישית והכוונה מקצועית
למאמרהאם אתה מרגיש תקוע או לא בטוח לגבי הנתיב שלך בחיים?
מפגשי האימון שאני מקיימת נועדו לעזור לך להבהיר את המטרה והכיוון שלך.
תמצא מענה לצרכים הבאים:
• מציאת הייעוד שלך: גלה את התשוקה האמיתית שלך והתאם אותה למסע המקצועי שלך.
• קריירה ופיתוח מקצועי: הגדרת מטרות מעשיות ומיפוי תוכנית ברורה להשגת הצלחה.
• הגדרת מטרות והישגים: קבל כלים לפירוק שאיפות גדולות יותר לצעדים הניתנים לניהול והנעה.
גלה כיצד לממש את הפוטנציאל שלך ולהשיג את המטרות שלך במאמר מטה.
הדרכה ליישוב סכסוכים ומערכות יחסים
למאמרמערכות יחסים הן לב החיים, אבל לעתים קרובות הן מגיעות עם אתגרים. המפגשים הזוגיים והפרטניים שאני מקיימת מסייעים לכם :
• לבנות ולטפח מערכות יחסים: למצוא קשרים משמעותיים וליצור קשרים מתמשכים.
• פתרון קונפליקטים: לפתח אסתרטגית תקשורת בונה לפתרון אי הבנות ושיח מכבד.
• לחזק את התקשורת האישית והבין אישית: תלמדו לבטא את עצמכם בבהירות ובאמפתיה, מה שיוביל לאינטראקציות בריאות ומספקות בחייכם המשותפים.
קרא עוד על דרכים ליצירת מערכות יחסים הרמוניים ומספקים במאמר מטה
שיפור ביטחון עצמי
תחושת ביטחון עצמי משמשת אותנו כמצפן בחיים. אדם החש בטוח בעצמו וביכולות שלו מסוגל להציב מולו יעדים ומטרות ראויים בכול תחום בחיוו ולממש אותם בפועל. משפט זה נכון גם לילדים קטנים לנערים ומבוגרים הצועדים ומגשמים את הרצונות שלהם בחיים. אדם בוטח ביכולותיו יכול לעמוד בכול אתגר שהחיים מציבים בפניו.
המטרה בהנחיית NLP שאני מעבירה היא לחזק את הביטחון העצמי של המונחה ולהעצים את תחושת המסוגלות שלו תוך לימדה ותרגול של עקרונות וכלים משיטת ה NLP ומשיטות אחרות בהם אני עושה שימוש כמו פסיכולוגיה חיובית. אדם המסוגל לזהות מה הם החוזקות והחולשות שלו מסוגל להשתמש במשאבים שיש לו ליישום בפועל של המטרות והרצונות שלו. השפעה נוספת תהיה גם לסוג האתגרים שהוא יבחר לקחת לעצמו שיהיו תואמות לרמת הביטחון העצמי שלו.
התמודדות עם פחדים וחרדות
פחד הוא מנגנון אבולוציוני שהמטרה שלו היא להגן עלנו מסכנות. המנגנון המופלא הזה שומר עלנו מסכנות שנקראות בדרכנו ומונע מאתנו להיכנס בעצמנו למצבים מסכנים. יש נושאים שמהם אנחנו מפחדים בילדותנו כמו רעשים חזקים ויש פחדים שאנחנו לומדים להכיר עם הזמן.
כול עוד המערכת פועלת בצורה תקינה אנחנו לומדים לחיות עם הפחדים שבשליטתנו לפעמים מערכת האעזקה הטבעית שלנו משתבשת, פועלת הרבה או מעט מדי וכאן אנחנו צרכים ללמוד כיצד לשלוט על המנגנון הטבעי שמשנה צורה.
חרדה זה מצב בו אנחנו מוצפים רגשית וגופנית בעקבות חשיפה לטריגר שהגורם שלו יכול להיות סביבתי או פנימי. לא תמיד האדם מודע לטריגר שהפעיל את החרדה. הסימפטומים הפיזיים משתנים בין אדם למשנהו ובין מבוגר לילד. חרדה מתמשכת הופכת למטרד המשבש את התפקוד היומי של האדם הסובל ממנה. יש המתארים את החוויה כמעגל שלא ניתן לצאת ממנו , החרדה פוגעת בשמחת החיים , האדם הסובל מחרדה נמצא בפחד מתמיד מפני החדרה שאורבת לו בפינה ויכולה להציף אותו בכול רגע ללא התראה.
בהנחית NLP אני מלמדת את המונחה הסובל מחרדה להתיידד עם החלק החרדתי שלו. אחד מאמונות היסוד של ה NLP היא שלכול התנהגות יש כוונה חיובית עבורנו. החלק החרד מחליש אותנו ואנחנו רוצים להפטר ממנו ,המלצה היא להקשיב לחרדה ולמצוא מה הכוונה החיובית שלה עברונו. מודעות לכוונה החיובית מאפשרת לנו למצוא דרך חלופית טובה יותר לענות לחלק החרד בתוכנו. בהנחיה אני מדריכה את המונחה כיצד לשנות את השייח הפנימי הנוקשה שלו במטרה לשנות את הרגשות והתחושות שלו. לשייח הפנימי ולמילים בהם אנחנו משתמשים יש כוח לשנות לטובה ולרעה את המחשבות האחראיות על הרגשות שלנו.
שינוי אמונות מגבילות
אמונות הם מחשבות שאימצנו לעצמנו. אמונות השורש נוצרו בעיקר בזמן שהיינו ילדים. האמונות נוצרו בחלקם באופן לא מודע.
כילדים עשינו את צעדנו הראשונים בעולם ברמת הקליטה וההבנה שלנו את העולם באותה העת ובהנחיה של דמויות דומיננטיות שהיו נוכחים בחיינו. המפה שלנו כמבוגרים נושאת בתוכה אמונות שאימצנו לנו כילדים.
האמונות שאימצנו לעצמנו משפיעות באופן לא מודע על כול החלטה שלנו לגבי משפחה , זוגיות, בריאות, קריירה ועוד. בני אדם לא תמיד מודעים שהם מונעים מאמונות מבחנתם זאת האמת. כאשר האמונות הם אמונות טובות ומעצימות הם מקדמות אותם בחיים יחד עם זאת חלק מהאמונות הם אמונות מגבילות אשר מעכבות אותם מלהשיג את המטרות והחלומות שלהם.
בתהליך ההנחיה המונחה לומד לזהות את אמונות השורש שלו ולבחון מי מהאמונות מתאים ומקדם אותו בחיים ומי חוסם אותו ולא משרת את האינטרסים שלו כבוגר. לאחר שלב הזיהוי המונחה לומד לשנות לתכנת מחדש את התת מודע ולבחור רק באמונות שמשרתות אותו בחיים.
בעבודה עם ילדים התהליך הזה חשוב ותורם להתפתחות התקינה שלהם כבר בילדות. הם בונים אמונות שורש בריאות התואמות את האישיות שלהם ואת היכולות האמיתיות שהם נושאים בתוכם.
מה הוא תהליך אישי בNLP
במפגש אישי ב NLP יש מנחה ויש מונחה כך שהמפגש נקרה הנחיה ולא טיפול. תיאור זה נשען על שני הנחות יסוד הקיימות ב NLP "בני האדם פועלים מצוין", "בני האדם עושים בכול רגע את הטוב ביותר האפשרי עבורם ברגע נתון". מאחורי הנחות יסוד אלה יש הסברים הגיוניים שאותם ניתן למצוא במאמר המדבר על הנחות היסוד.
בתהליך אישי אני עובדת עם המונחה על הבנה ומימוש המטרה שאייתה המונחה מגיע. במפגשי ההנחיה אני לומדת לזהות את המפה האישית של המונחה ולשקף לו אותה. המונחה לומד לזהות כיצד הוא מפרש חוויות שהוא חווה בחייו, מה הוא הדיבור הפנימי שלו שבו הוא משתמש , באלו אמונות מגבילות הוא מנהל את חייו, מה הם דפוסי החשיבה שלו ומה השפעתם על הרגש וההתנהגות שלו.
כאשר המונחה מודע למפה הפנימית שלו תהליך ההנחיה עובר לשלב בו יש ביכולתו של המונחה לשנות תהליכים ודפוסי חשיבה מעכבים ומזיקים אותם הוא אמץ לעצמו לאורך השנים. תפקדי בשלב זה היא להנחות את האדם ולהוביל אותו למצוא את דפוסי החשיבה, הרגש וההתנהגות שיקדמו אותו לעבר המטרות שהוא עיצב לעצמו.
המטרה שלי בהנחיה הפרטנית היא להחזיר למונחה את השליטה על חייו ועל בחירותיו במקום להיות מנוהל על ידי כוחות חיצוניים ועל ידי אירועי עבר, אשר אולי יצרו אצלו משקעים שפגעו באיכות החיים שלו.
בתום תהליך ההנחיה שאורך בין 8 ל 12 מפגשים, המונחה מסיים את התהליך מצויד בכלים אשר יאפשרו לו להתנהל ביעלות תוך שימוש במשאבים ובכוחות הפנימים אשר נחשפו והתחזקו בתהליך ההנחיה. האמונה בעצמו תחזק אצלו את המוטיבציה והיכולת האישית להציב ולהשיג יעדים ומטרות בהווה ובעתיד.
שיטת ההנחיה שלי משלבת כלים ממספר עולמות טיפול. בבסיס השיטה יש את הכלים של ה NLP ודמיון מודרך אותם אני משלבת עם העבודה הקיימת בשיטת "התקשורת המקרבת". בנוסף ישנם תהליכים הבאים מעולמות המנייפולנס והפסיכולוגיה החיובית.
מה הם שלבי התהליך?
החלק הראשון בתהליך ההנחיה מתמקד בהקשבה למונחה. בעזרת שאלות מנחות אני לומדת להכיר את עולמו הפנימי. מה מביא אותו לתהליך ההנחיה , מה הוא מצפה להשיג בתום התהליך.
המטרה בחלק הזה לגבש תמונה על תהליך ההנחיה ומה נדרש להגיע אליו בסופו של המסע המשותף.
החלק השני
בתחילת החלק הזה של ההנחיה אני משקפת ומתקפת מול המונחה את ההבנות והתובנות שלי לגבי עולמו הפנימי של המונחה. על מנת לפעול לכיוון השגת המטרה אני עובדת עם המונחה על שיקוף וחיזוק היכולות והכוחות הפנימים שיסיעו למונחה בהשגת מטרותיו. מה המשאבים הפנימיים שלו, הכישרונות , הערכים , חיזוק האמונה והביטחון שלו.
החלק השלישי
בשלב זה של התהליך עולים החסמים , הפחדים, האמונות המעכבות , כאן מתחילה עבודה בה המונחה לומד להעלות לתודעה את אותם הדברים שמעכבים אותו בתהליך ולעשות עבודה על מנת לנקות אותם. בעזרת כלים שאותם אני מעבירה בהנחיה המונחה עובר תהליך פנימי אותו עליו לתרגל גם מחוץ לקליניקה בחיי היום יום.
השלב הרביעי
שלב מתקדם בתהליך היא הצעידה לעבר השינוי הרצוי. בשלב הזה המונחה כבר עיצב לעצמו מטרות ראויות ורצויות עבורו. בשלב הזה כמנחה אני נותנת למונחה כלים נוספים שיאפשרו לו לרכוש הרגלי התנהגות חדשים שיאפשרו לו לפרש נכון וליצר מחשבות ורגשות אשר יצרו אצלו מוטיבציה לצעוד לעבר העתיד המיטבי עבורו.
השלב החמישי
המטרה בשלב הזה היא לסכם את התהליך שהמונחה עבר. לבדוק מה מידת הביטחון שלו לגבי השגת המטרה אייתה הוא הגיע. בדיקה האם יש נושאים פתוחים נוספים עליהם הוא רוצה להמשיך לעבוד. האם הוא זקוק לחיזוקים נוספים אשר יסיעו לו בעבודתו האישית.
המונחה מגיע בתחילת התהליך עם נושאים עליהם הוא רוצה לעבוד בהתאם לדרך שכול מונחה עושה במהלך ההנחיה יכול להיות פתיחה והמשך הנחייה של נושאים חדשים או בשלב הזה ההנחיה מסתימת. ישנם מצבים בהם המונחה חוזר לתהליכים חדשים בעתיד.
למי מתאים תהליך הנחייה ב NLP אישית?
תהליך הנחיה ב NLP יכול להתאים למחפשים לבצע שינויים חיובים בדפוסי החיים שלהם ובדפוסי ההתנהגות שלהם. הוא יכול לשמש ככלי התפתחותי במגוון בעיות :
התפתחות אישית: אנשים המבקשים לשפר את היעילות האישית, ההערכה העצמית, הביטחון והמוטיבציה , תהליך קבלת החלטות , מחשבות טורדניות שלהם עשויים להפיק תועלת מטכניקות NLP. . כלי ה NLP מאפשרים להם להתחבר לעולם הפנימי ולייצר שינוי שיש לו השפעה על המחשבות וההתנהגות שלהם כפועל יוצא של הרגשות שלהם.
בעיות התנהגות: אנשים המתמודדים עם הרגלים, פוביות, התמכרויות או דפוסי התנהגות אחרים שהם רוצים לשנות יכולים למצוא NLP מועיל בהבנה ובשינוי התנהגויות אלה.
בעיות רגשיות: ניתן להשתמש ב-NLP כדי להתמודד עם אתגרים רגשיים כמו חרדה, מתח, דיכאון, טראומה ואבל על ידי עבודה על הפרשנות שלהם ומידת האמונה שלהם בחוזקות והכוחות הפנימים שלהם לשנות את הרגשות והחוויות השליליות שלהם.
מיומנויות בין-אישיות: אלה שמטרתם לשפר את כישורי התקשורת, מערכות היחסים והאינטראקציות החברתיות שלהם ימצאו כלים טובים ב-NLP אשר יאפשרו להם לחזק את יכולתם לתקשר ולהתחבר לאחרים.
שיפור ביצועים: ספורטאים, אנשי מקצוע וסטודנטים המבקשים לשפר את ביצועיהם ולהשיג את מטרותיהם פונים לרוב לטכניקות NLP כדי לשפר את המיקוד, המוטיבציה וההכנה המנטלית שלהם. בממד האימוני יש ל NLP כלים שמטרתם לעצב מטרות וליצר מוטיבציה למימושם.
מנהיגות וניהול: NLP יכול להועיל לאנשים בתפקידי מנהיגות או בתפקידי ניהול שרוצים לשפר את סגנון המנהיגות שלהם, להשפיע על אחרים בצורה חיובית ולהשיג יעדים ארגוניים ביעילות.
כמה זמן אורך תהליך ההנחיה?
תהליך הנחייה ב NLP שונה מתהליכים המתקיימים בשיטות טיפול מסורתיות הקיימות היום. מטרת ההנחיה היא להנחות את המטופל לזהות דפוסי התנהגות , מחשבה ורגש אשר לא משרתות אותו ואף פוגעות בתהליך ההתפתחות האישית שלו בתחומי חיים שונים. מונחים מגיעים להנחיה מסיבות מגוונת חלקם מגיעים עם רצון לשנות הרגלים וחלקם מגיעים עם רצון לממש מטרות שמו לעצמם. משך תהליך ההנחיה תלוי בסיבה שהביאה את המונחה לקליניקה בניסיון הקודם שלו בתהליכי טיפול או ליווי בעבר ובמידת שיתוף הפעולה מצדו.
ישנם שני סדרות של טיפולים –
סדרה של 6 מפגשים המתאימה למצבים בהם למונחה יש מטרה ממוקדת שאותה הוא רוצה לממש בתהליך.
סדרה של 10-12 מפגשים. הסדרה הזאת מתאימה למונחה המעוניין לעבור תהליך עמוק יותר. מצבים לדוגמא
מציאת זוגיות , חיזוק דימוי ובטחון עצמי , טיפול בחרדה חברתית ,תקשורת בין אישית , תקשורת בזוגיות, שינוי הרגלי חשיבה , טיפול רגשי וכדומה.
לתשומת ליבך: מטרת התהליך איננה רק לשפר את הרגשתך לזמן מה, אלא להטמיע בתת-המודע שלך את החיים האידאליים עבורך ולהקנות טכניקות וכלים שיאפשרו לך לפתוח דף חדש, לשנות גישה ולהתנהל מתוך רוגע, ביטחון ושלווה.
תהליך NLP אישי נותן לך כלים לכל החיים!
• מידע זה הינו המלצה כללית לרוב מתחילים ב 12 מפגשים, אך לאחר שיחת הכרות ראשונית אוכל לתת לך ייעוץ מקצועי מותאם אישית.
המטרה שלי היא לאפשר לך ללמוד לטפל בעצמך ללא תלות באדם אחר אך עם זאת לתת מקום לידיעה שקיימת עבורך תמיכה מקצועית מכילה ופרקטית.







